Barion Pixel Általános szerződési feltételek | Digitalmall - MCS Computer Kft.

A jelen ÁSZF-ben esetlegesen nem szabályozott és a webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken szíves rendelkezésére állunk!

Szolgáltató adatai:

Név: MCS Computer Kft.

Székhely cím: 8400 Ajka, Szent István u. 62. 4. ép.

Levelezési cím: 8400 Ajka, Dobó Katica u. 2.

Üzlet, személyes átvételi pont címe: 8400 Ajka, Dobó Katica u. 2.

Nyilvántartásba vevő hatóság: Veszprémi Törvényszék Cégbírósága

Cégjegyzékszám: 19-09-505147

Adószám: 11922887-2-19

Képviselő: Makkos Csaba

Telefonszám: +36-30/946-1796

E-mail: mcs@mcscomputer.hu

Honlap: http://mcscomputer.hu; https://digitalmall.hu

Bankszámlaszám: 12084003 - 00266012 - 00100006

Tárhelyszolgáltató adatai:

Név: EZIT Kft.

Székhely: 1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22.

Elérhetőség: +36-1/700-4030; info@ezit.hu

Weboldal: https://ezit.hu

Fogalmak:

Felek: eladó és vevő együttesen

Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása, vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy

Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül

Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál

Szerződés: az eladó és a vevő között a Honlap és az elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés

Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tevő eszköz: olyan eszköz, mely alkalmas a felek távollétében - szerződés megkötése érdekében - szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz, különösen a címzett, vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax, és az internetes hozzáférést biztosító eszköz.

Távollevők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék, vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tevő eszközt alkalmaznak.

Termék: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt, minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a szerződés tárgyát képezi.

Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása, vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy

Vevő / Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő, szerződést kötő személy.

Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári törvénykönyv szerinti,

    1. a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, melyet a vállalkozása szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően, vagy annak hiányában önként vállal, valamint

    2. a jogszabályon alapuló kötelező jótállás

ÁSZF hatálya, elfogadása:

A felek között létrejövő szerződés tartalmát - a vonatkozó kötelező jogszabályok rendelkezései mellett - a jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. A jelen ÁSZF ennek megfelelően tartalmazza az Önt és minket megillető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit. A Honlap használatához szükséges azon tájékoztatást, melyen jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető további tájékoztatások nyújtják. Ön a megrendelése véglegesítése előtt jelen ÁSZF rendelkezéseit köteles megismerni.

Szerződés nyelve, formája:

A jelen ÁSZF hatálya alá eső szerződések nyelve, a magyar nyelv.

A megkötött szerződés nem minősül írásban kötöttnek, így iktatásra sem kerül. A szerződés nem utal semmiféle magatartási kódexre.

Az oldalon feltüntetett árak:

Az oldalon feltüntetett árak magyar forintban értendők és tartalmazzák a 27%-os ÁFÁ-t. Az árváltozás jogát az eladó fenntartja, amennyiben az üzletpolitikai okok miatt szükségessé válik. Az esetleges ármódosítás nem visszamenőleges hatályú, vagyis a már megkötött szerződésekre nem vonatkozik. Amennyiben a termék mellett az árat az eladó hibásan tüntette fel és megrendelés érkezett az adott termékre, de a szerződés még nem köttetett meg a felek között, abban az esetben az eladó a jelen ÁSZF "Eljárás hibás ár esetén" pontban rögzítetteknek megfelelően jár el. Egyes termékek esetén a fentiektől eltérően a feltüntetett ár 5%-os ÁFA-t tartalmazhat.

Eljárás hibás ár esetén:

Egy termék ára nyilvánvalóan akkor hibás, ha:

    - a feltüntetett ár 0 Ft,

    - kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os termék esetén a 20%-os kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált termék.)

Hibás ár esetén, eladó a vásárlónak felkínálja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét. Az eladó a valós ár megismerését követően dönthet a termék valós áron történő megvásárlásáról, vagy jogkövetkezmény nélkül lemondhatja rendelését.

Panaszkezelés:

A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Ügyfélszolgálati iroda helye: 8400 Ajka, Dobó Katica u. 2.

Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje:

  • Hétfő - Péntek: 9:00 - 16:00

  • Szombat: 9:00 - 12:00

E-mail: mcs@mcscomputer.hu

Bejegyzés a vásárlók könyvébe. A vásárlók könyve az Eladó üzletében (ügyfélszolgálatán) elérhető. Az ide írott bejegyzésekre az Eladó 30 napon belül írásban válaszol.

A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

1.    a fogyasztó neve, lakcíme,
2.    a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
3.    a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
4.    a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
5.    a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
6.    a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
7.    telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

Fogyasztóvédelmi eljárás

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/

Bírósági eljárás

Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Békéltető testületi eljárás

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).
Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.
A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell:
a.    a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
b.    a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
c.    ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
d.    a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
e.    a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
f.    a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
g.    a testület döntésére irányuló indítványt,
h.    a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

Az adatbeviteli hibák javítása

Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra lépett). Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét. Amennyiben a Vásárló véglegesítette rendelését és a megadott adatokban hibát fedez fel, akkor a lehető legrövidebb időn belül kezdeményeznie kell a rendelése módosítását. A hibás rendelés módosítását a megrendeléskor megadott e-mail címről küldött levéllel, vagy telefonhívással jelezheti Vásárló az Eladó felé.

A honlap használata

A vásárlás nem regisztrációhoz kötött.

A vásárlás menete

Az MCS Computer Kft. által üzemeltetett digitalmall.hu webáruházban való böngészéshez, a szöveges tartalmak, képek, és a termékek megtekintéséhez és kosárba helyezéséhez nem szükséges a regisztráció. Vásárolhat nálunk vendégként is, így csak a számlázási és a szállítási adatait kell megadnia. A regisztráció azonban számtalan előnnyel járhat az Ön számára. Kényelmesebbé és gyorsabbá teszi a rendelést. Újra megrendelheti a gyakran rendelt termékeit, nyomon követheti a rendelés állapotát, kedvezményekre jogosítja Önt, kívánságlistát állíthat össze a később megrendelni kívánt termékekből, kilépést követően mentődik a kosár tartalma (nem szükséges újra megkeresnie a termékeket, ha nem tudja befejezni a vásárlási folyamatot).

Belépés / regisztráció

A belépéshez az Ön által megadott e-mail cím és egyedi jelszó szükséges, ha Ön már visszatérő, regisztrált vásárló. Ez esetben a fenti „Belépés” vagy „Fiók” menüpontra kattintva jelentkezhet be rendszerünkbe. Amennyiben nem rendelkezik ilyen azonosítóval, a „Regisztráció" menüpontra kattintva regisztrálhatja magát a rendszerünkbe. Az űrlap kitöltése után a tovább gomb megnyomását követően már élvezheti is a fiók által nyújtott előnyöket.  A visszaigazolást megküldjük a megadott e-mail címre. Ha nem kapná meg egy órán belül, akkor kérjük, hogy vegye fel velünk a kapcsolatot. Az űrlap kitöltésénél figyeljen az adatok pontosságára, mivel ezek alapján fogjuk Önnek kiállítani számláját. A „Fiók” menüpont alatt a későbbiek folyamán módosíthatja adatait.

A „Számlázási adatok módosítása” menüpontnál további címeket adhat hozzá, szállítási és számlázási címeket is.

Elfelejtett jelszó

Kattintson a "Fiók" menüpontra! Az oldal közepén található "Elfelejtett jelszó" hivatkozás megnyomása után adja meg a fiókjához tartozó e-mail címét. Majd kattintson a Tovább gombra és küldjük Önnek e-mailben az új jelszavát.

Vásárlás vendégként

Ha Ön nem rendelkezik még regisztrációval, akkor is vásárolhat nálunk Vendégként. Az oldal tetején található menüsorból válassza ki a megtekinteni kívánt termékkategóriát. Ekkor megjelenítheti az adott csoport termékeit: megnevezés, árak, kép, leírás. Ha nem találja a keresett terméket, használja a Kereső funkciót, melyet az oldal tetején talál.

A kívánt terméket kiválasztva „Kosárba” gomb megnyomásával, vagy a kosárt formáló ikonra való kattintással helyezheti a termékek minimális rendelési egységét a kosárba, ezt utána a fenti Kosár menüpont alatt módosíthatja, vagy törölheti.

A termékre kattintva megnyitja a termék részletes adatlapját.

Itt már megadhatja a termék vásárolni kívánt darabszámát is a kosárba helyezés előtt. Itt látható a termék cikkszáma is. Elolvashatja a termékekről a véleményeket, illetve megtekintheti a termékek specifikációit és kapcsolódó termékeit is. A rendszer egy zöld sávban minden fontos műveletről figyelmeztető üzenetet küld. Ha a megvásárolni kívánt termékeket a kosárba helyezte, kérem, kattintson a „Kosár” menüpontra az oldal tetején. Itt még módosíthat a kosárba helyezett termékeken.

A szállítási költség kiszámítása itt is megtörténhet a terméket átvételének helyszínétől függően. Ha minden megfelel a "Fizetés" linkre kattintással véglegesíti rendelését. A vásárlás vendégként pont kiválasztása után a Tovább gomb megnyomásával adhatjuk meg a vásárláshoz szükséges adatokat. Ha számlázási és a szállítási cím azonos, nem szükséges az ismételt megadása. A szállítási mód megadását követően lehetősége van még a megrendeléssel kapcsolatban bármilyen megjegyzést írnia nekünk. A "Fizetési információk" elfogadása után a Megrendelés elküldése gomb megnyomásával adhatja le felénk a rendelését. Ekkor e-mail-en keresztül is kapni fog tőlünk egy értesítőt, a rendelés megérkezéséig folyamatosan tájékoztatjuk Önt a rendelés állapotáról. Minden változásról, ami megrendelésével vagy fiókjával kapcsolatban történik e-mailben értesítést küldünk.

Vásárlás regisztrált tagként

Ha Ön már rendelkezik regisztrációval, számtalan előnyt élvezhet a vásárlás során (lsd. Vásárlás menete pont). A „Belépés” menüpont alatt kérjük lépjen be fiókjába. Megteheti ezt a termékek kosárba helyezése után is. A fent található menü segítségével válassza ki a megtekinteni kívánt termékkategóriát. Ekkor megjelenítheti az adott csoport termékeit: megnevezés, árak, kép, leírás. Ha nem találja a keresett terméket, használja a Kereső funkciót a lap felső részének közepében.Ha Ön már rendelkezik regisztrációval, számtalan előnyt élvezhet a vásárlás során (lsd. Vásárlás menete pont). A „Belépés” menüpont alatt kérjük lépjen be fiókjába. Megteheti ezt a termékek kosárba helyezése után is. A fent található menü segítségével válassza ki a megtekinteni kívánt termékkategóriát. Ekkor megjelenítheti az adott csoport termékeit: megnevezés, árak, kép, leírás. Ha nem találja a keresett terméket, használja a Kereső funkciót a lap felső részének közepében.

A kívánt terméket kiválasztva „Kosárba” gomb, vagy a kosárt formáló ikon megnyomásával helyezheti a termékek minimális rendelési egységét a kosárba, ezt utána a fenti Kosár menüpont alatt módosíthatja, vagy törölheti. Regisztrált felhasználóként mentett listára is helyezheti a termékeket, ha később szeretné megvásárolni őket. A rendszer egy zöld sávban minden fontos műveletről figyelmeztető üzenetet küld.

A termékre kattintva megnyitja a részletes leírást tartalmazó felületet.

Itt már megadhatja a termék vásárolni kívánt darabszámát is a kosárba helyezés előtt. Itt látható a termék cikkszáma is. Elolvashatja a termékekről a véleményeket, illetve megtekintheti a termékek specifikációit és kapcsolódó termékeit is. Ha a megvásárolni kíván termékeket a kosárba helyezte, kérem kattintson a „Kosár” menüpontra az oldal tetején. Itt még módosíthat a kosárba helyezett termékeken.

A szállítási költség kiszámítása itt is megtörténhet a terméket átvételének helyszínétől függően. Ha minden megfelel a Fizetés gomb megnyomásával, véglegesíthetjük rendelésünket. A számlázási cím kiválasztása után a Tovább gomb megnyomásával adhatjuk meg a vásárláshoz szükséges adatokat.

Ha számlázási és a szállítási cím azonos, nem szükséges az adatok ismételt megadása. A szállítási mód megadását követően lehetősége van még a megrendeléssel kapcsolatban bármilyen megjegyzést írnia nekünk. A Fizetési információk elfogadása után a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával adhatja le felénk a rendelését. Ekkor e-mail-en keresztül is kapni fog tőlünk egy értesítőt, a rendelés megérkezéséig folyamatosan tájékoztatjuk Önt a rendelés állapotáról. A megrendelésének állását bármikor megtekintheti a fiókjában, a Rendeléseim menüpontra kattintva. Ha a megrendelése letölthető fájlt tartalmaz, akkor a fiókjában kattintson a Letöltések menüpontra. Minden változásról, ami megrendelésével vagy fiókjával kapcsolatban történik e-mailben értesítést küldünk.

Keresés

Az oldal tetején, középen látható Keresés mezőbe írja be az Ön által keresett termék bármilyen szövegrészletét. Ezután a rendszer kiválogatja Önnek a találatokat. A keresés a következő adatokban történik: megnevezés, cikkszám. Lehetőség van a részletes kereső funkcióban (http://digitalmall.hu/index.php?route=product/search&search) adott kategórián / alkategórián belül és leírásokban is keresni. A találatok a kategória kiválasztásával szűkíthetőek. Találatait az Önnek legcélszerűbb módon rendezheti. Az egy oldalon megjeleníthető termékek darabszámát is igény szerint állíthatja be.

Kosár tartalma

Ha szeretné megtekinteni kosara tartalmát, kattintson az oldal tetején látható "Kosár" menüpontra. Az Ön által rendelni kívánt termékeket megtekintheti, törölhet tételeket, módosíthatja a darabszámot vagy elküldheti rendelését.

Amennyiben tételt szeretne törölni, kattintson a tétel mellett jobb oldalon látható „x” ikonra.

Termék bemutatása

A termékre rákattintva a termék részletes adatlapját látjuk.

A termék neve alatt annak bruttó vételára alatta a nettó ár, majd a gyártó/beszállító neve látható, alatta a cikkszám és a készletinformáció. Minden a www.digitalmall.hu oldalra feltöltött termékünk 27%-os ÁFA-kulccsal rendelkezik. Lejjebb további képeket láthatunk a termékekről, rájuk kattintva ki is nagyíthatjuk azokat. A Leírás menüpontban a termék leírását láthatjuk, mellette a specifikációit, hosszabb, részletesebb leírás esetén a mutass többet feliratra kattintva a teljes leírás láthatóvá válik. Lehetőség van vélemény írására is. Az űrlap kitöltésével minősítheti is a terméket. Alatta jelenhetnek meg a  „Kapcsolódó termékek”, ahol a termékhez ajánlott cikkek közül tud választani. Ezek a menüpontok csak azoknál a termékeknél láthatóak, ahol a rendszerbe beállításra kerültek.

Kívánságlista

A termékeket lehetőség van kívánságlistára tenni. Ez a funkció azonban csak regisztrált tagoknak érhető el. Használatához szükséges a fiókba való bejelentkezés. A Fiók menüpont alatt a Kívánságlista alatt érhető el. Itt a kedvenc termékeit mindig láthatja és újrarendelheti a jobb oldalán található kosár ikonnal. Listáját folyamatosan módosíthatja bármikor hozzáadhat és a mellette lévő X ikon segítségével el is távolíthatja őket. Meggyorsítja a gyakran rendelt termékek megrendelését. A rendszer egy zöld sávban minden fontos műveletről figyelmeztető üzenetet küld.

Összehasonlítás

A termékeket lehetőség van összehasonlítani is. Ehhez a termékek mellett található „Összehasonlítás” gombot kell választani (két egymásba forduló nyíl ikon), a termékek egy összehasonlítandó listára kerülnek rá ezzel. Akárhány terméket összehasonlíthatunk ennek a segítségével. A funkció használatához nem szükséges regisztrálnia. A felül egy zöld sávban megjelenik a termék összehasonlítása link.

Ennek megnyomásával láthatjuk a kívánt termékek összehasonlítását. Az összehasonlítás alján található két gomb az egyik a termékek kosárba helyezésére szolgál (Kosárba teszem), a másik pedig a termék törlésére a listáról (Eltávolítás).

Gyártók szerinti szűrés

Webshopunkban lehetőség van a főbb gyártókra való szűrésre. Itt láthatjuk a gyártók webshopunkban megtalálható termékeit. Az oldal alján az Extrák alatt találjuk a „Gyártók” menüpontot.

Erre rákattintva látható gyártóink ABC sorrendben való felsorolása. A kiválasztott gyártó nevére lépve láthatóvá válnak az általa forgalmazott termékek.

Innen a korábban bemutatott módon rendelheti meg ezeket a termékeket.

Visszáru / garancia

Regisztrált felhasználóként és vendég-vásárlóként is lehetősége van az eddigi rendelésekből visszaküldenie a terméket. Részleteket az Elállás a vásárlástól oldalon talál. A Fiókom menüpont alatt az eddigi rendeléseim megtekintésénél, a kiválasztott rendelés megnyitását követően, a termék mellett lévő visszáru gomb megnyomását követően egy űrlap automatikusan kitöltődik. Itt már csak a visszaküldés okát, hiba esetén a hiba leírását és a csomag állapotát (bontott-e) kell megjelölni.

Az oldal alján található Vevőszolgálat menüpont alatt található a „Visszaküldés” funkció. Ennek segítségével a tévesen rendelt vagy rosszul kapott esetlegesen hibás termékeket tudják visszajuttatni hozzánk. A garanciális termékek szervizbe juttatására is itt van lehetőség. Ez esetben kérjük, részletezze a hiba okát, nem elegendő a "nem működik" probléma megadása.

Az űrlap megfelelő kitöltése után kollégánk felveszi Önnel a kapcsolatot. A piros csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező.

A visszáruk nyomon követésére természetesen lehetőség van. A Fiókom, Visszáruk menüpont alatt látható. E-mailben is mindenről tájékoztatni fogjuk.

A rendelés véglegesítése (ajánlattétel)

Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt termékeknek, valamint az Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy a „Tudomásul veszem és elfogadom az ÁSZF-t és a rendeléssel járó fizetési kötelezettséget.” gombra kattintva zárhatja le megrendelését. A honlapon közölt információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Ön minősül ajánlattevőnek.

Ön a „Tudomásul veszem és elfogadom az ÁSZF-t és a rendeléssel járó fizetési kötelezettséget.”  gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén - fizetési kötelezettséget von maga után. Önt az ajánlata 48 órás időtartamban köti. Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen általános szerződési feltételek szerint 48 órán belül nem igazolja vissza az Eladó, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól.

Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte

Önnek bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására. Az Eladó legkésőbb az Ön ajánlatának elküldését követő munkanap során e-mail útján visszaigazolja az Ön ajánlatát.  A szerződés akkor jön létre, amikor az Eladó által küldött visszaigazoló email az Ön számára a levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik.

Fizetési módok

Utánvétel

Amennyiben a rendelés értékét a csomag kézhezvételekor kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza az "Utánvétel" fizetési módot.

Banki átutalás / előre utalás

A termékek ellenértékét banki átutalás útján is rendezheti. Ebben az esetben a közleményben minden esetben a rendelés azonosító számát szükséges megadnia.

Bankkártyás fizetési tájékoztató

Az MCS Computer Kft. webáruházában a bankkártyás fizetések a Barion által biztosított biztonságos bankkártyás fizetési rendszerén keresztül valósulnak meg. A biztonságot az adatok szétválasztása alapozza meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013. A tranzakció eredményéről a fizetést követően az MCS Computer Kft. (Digitalmall.hu webáruház) oldala tájékoztat. A kártyás fizetéshez a böngésző programodnak támogatnia kell a TLS titkosítást.

A vásárolt áru/szolgáltatás ellenértéke, a kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül kártyaszámládon, vagy a Barion tárcádon. Kérjük, olvasd el részletes tájékoztatónkat!

Átvételi, szállítási módok, díjak

Bruttó 30 000 Ft feletti vásárlás után ingyenes a kiszállítás.

GLS futárszolgálat útján történő kiszállítás

A terméket a GLS futárszolgálat szállítja ki. Bővebb információt itt talál: https://gls-group.eu/HU/hu/cimzetteknek-nyujtott-szolgaltatasok

Díja: bruttó 1790 Ft

Személyes átvétel

A webáruházunkban megrendelt termékét lehetősége van személyesen is átvenni üzletünkben az alábbi címen:

MCS Computer Kft. - 8400 Ajka, Dobó Katica u. 2.

Díja: ingyenes

Teljesítési határidő

A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 14 nap, azonban a termékeket átlagosan 5 munkanapon belül szállítjuk ki megrendelőinknek. Az Eladó késedelme esetén a Vevő jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az Eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a Vevő jogosult a szerződéstől elállni.

Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés

Amennyiben Ön korábban már úgy rendelt terméket, hogy azt a kiszállítás során nem vette át (ide nem értve azt az esetet, amikor elállási jogával élt), vagy a Termék nem kereste jelzéssel érkezett vissza az eladóhoz, az Eladó a megrendelés teljesítését a vételár és a szállítási költségek előre történő megfizetéséhez köti.

Eladó visszatarthatja a Termék átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy a Termék árának kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett termék esetén Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt Eladó nem kapja meg teljes mértékben a vételár és aszállítási díj összegét). Amennyiben a Termék ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.

Külföldre történő értékesítés

Eladó nem különbözteti meg a Honlap használatával Magyarország területén és az azon kívül az Európai Unió területén belüli vásárlókat. A jelen ÁSZF eltérő rendelkezése hiányában az Eladó Magyarország területén biztosítja a megrendelt termékek kiszállítását/átvételét.

A Magyarországon kívüli vásárlásra is jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak azzal, hogy a vonatkozó rendelet előírásai alapján jelen pont értelmezésében vevőnek az a fogyasztó minősül, aki valamely tagállam állampolgára, vagy valamely tagállamban lakóhellyel rendelkezik, vagy az a vállalkozás, amely valamely tagállamban letelepedési hellyel rendelkezik, és az Európai Unión belül kizárólag végfelhasználás céljából vásárol árut vagy vesz igénybe szolgáltatást, vagy ilyen szándékkal jár el. Fogyasztónak az a természetes személy minősül, aki olyan célból jár el, amely kívül esik kereskedelmi, ipari, kézműipari vagy szakmai tevékenysége körén.

A kommunikáció és a vásárlás nyelve elsősorban a magyar nyelv, Eladó nem köteles a vásárló tagállami szerinti nyelven kommunikálni Vásárlóval.

Eladó nem köteles megfeleljen a Vásárló tagállama szerinti nemzeti jogban az érintett Termékkel kapcsolatban meghatározott szerződésen kívüli követelményeknek, például címkézési vagy ágazatspecifikus követelményeknek, vagy hogy tájékoztassa a Vásárlót ezekről a követelményekről.

Eladó eltérő rendelkezése hiányában Magyarországi ÁFÁ-t alkalmazza minden Termék esetében.

Vásárló a jelen ÁSZF szerint élhet jogérvényesítési lehetőségeivel.

Elektronikus fizetési megoldás alkalmazása esetén a fizetés az Eladó által meghatározott pénznemben valósul meg.

Eladó visszatarthatja a Termék átadását ameddig nem győződik meg arról, hogy a Termék árának és a szállítási díjnak kifizetése sikeresen és maradéktalanul megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett termék esetén Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat (szállítási díjat) és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt Eladó nem kapja meg teljes mértékben a vételár összegét). Amennyiben a Termék ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.

Eladó a Termék átadása érdekében a magyar vásárlókat megillető átadási lehetőségeket biztosítja a nem magyarországi vásárlóknak is.

Amennyiben Vásárló az ÁSZF szerint kérheti a Termék szállítását Magyarország területére, vagy bármely más Európai Uniós tagállam területére, ezt kérheti a nem magyarországi vásárló is bármely az ÁSZF-ben megjelölt szállítási módon.

Amennyiben Vásárló az ÁSZF szerint választhatja a Termék személyes átvételét az Eladónál, ezzel élhet a nem magyarországi vásárló is.

Egyebekben a Vásárló kérheti, hogy a Termék szállítását saját költségén oldhassa meg külföldre. Magyar vásárlót ez a jog nem illet meg.

Eladó a szállítási díj megfizetését követően teljesíti a megrendelést, amennyiben Vásárló a szállítási díjat nem fizeti meg Eladó számára, vagy a saját szállítást nem oldja meg az előre egyeztetett időpontig, Eladó a szerződést felmondja és az előre megfizetett vételárat visszafizeti Vásárló számára.

Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján

Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról

Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!

A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát

a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén

aa) a terméknek,

ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik,az utoljára szolgáltatott terméknek,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 nap.

A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása

A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.

A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A határidő 14 nap.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.

Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni.

Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén

Az Eladó visszatérítési kötelezettsége

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.

Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladó-t felelősség nem terheli.

Többletköltségek

Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk.

Visszatartási jog

Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni.

A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén

A termék visszaszolgáltatása

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos közvetlen költségek viselése

A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének közvetlen költségét. A terméket az Eladó címére kell visszaküldeni. Ha a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött - szolgáltatás nyújtásra vonatkozó - szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani. Kérjük vegye figyelembe, hogy utánvéttel vagy portósan visszaküldött terméket nem áll módunkban átvenni.

Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért

A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható

Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:
a.)    a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

b.)    olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c.)    olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

d.)    romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

e.)    olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;(ilyen pl.: elektromos fogkefe, haj-és szakállvágó, epilátor, tartós szőrtelenítő készülék, stb.). Nem várható el az ilyen termék visszavétele az Eladótól, ha a vevő/fogyasztó a terméket közvetlenül védő csomagolást már felbontotta és/vagy rendeltetésszerű használatát már megkezdte, hiszen ilyenkor nem zárható ki, hogy a termék emberi testtel, vagy testnedvvel, illetve baktériumokkal érintkezett, így a termék higiéniai vagy egészségügyi minősége már nem garantálható. Amennyiben a vevő/fogyasztó még nem kezdte meg ezen a kivételszabály alá tartozó termék(ek) használatát, tehát a terméket közvetlenül védő csomagolást még nem bontotta fel, elállási jogát az általános szabályok alapján gyakorolhatja.

f.)    olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

g.)    olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

h.)    olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

i.)    lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

j.)    hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

k.)    nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

l.)    lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

m.)    a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

Ha Ön elállási / felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postai úton, vagy elektronikusan) az alábbi címre:

MCS Computer Kft.

8400 Ajka, Dobó Katica u. 2.

E-mail: mcs@mcscomputer.hu

E célból  felhasználhatja jelen ÁSZF mellékletét képező elállási nyilatkozat minkánkat is, melyet ide kattintva ér el.

Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával készült.

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Szavatosság igényének érvényesítésekor a szerződés megkötését a vásárlónak kell bizonyítania. A szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot a vásárló bemutatja.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

 - a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

 - a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

 - a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az Eladó jótállásra köteles a rendelet 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek, szerszámok, gépek), valamint az ott meghatározott körben azok tartozékai és alkotórészei (a továbbiakban - jelen pontban - együtt fogyasztási cikként hivatkozva) eladása esetén.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

Jótállási jogok

Ön – választása szerint–az alábbi jótállási igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

A Vásárló a kijavítás iránti igényét választása szerint az Eladó székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és az Eladó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.

A kijavítási igény kezelésére a kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet azonban speciális szabályokat határozott meg, amelyeket a „Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok” pont alatt mutatunk be.

Érvényesítési határidő

A jótállási igény a jótállás időtartama alatt érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:

a.) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,

b.) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,

c.) 250 000 forint eladási ár felett három év.

A fentiektől eltérően a gyártó többletkötelezettséget vállalhat a jótállási időtartam vonatkozásában.

A jogszabályon alapuló jótállás mellett a termék gyártója további kötelezettséget vállalhat, melyek a jogszabályon alapuló jótállástól eltérő feltételeket is tartalmaznak. Ezért a vásárlást, valamint a nem jogszabályon alapuló jótállási igénye érvényesítését megelőzően a jótállási jegyen szereplő feltételeket alaposan szíveskedjen áttanulmányozni.

E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Vásárló a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk Vásárló részére történő átadásakor indul, vagy ha az üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Ha a Vásárló a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok

A kijavítás kezelésekor az Eladónak törekedni kell arra, hogy a kijavítást 15 napon belül elvégezze. A kijavításra nyitva álló határidő a fogyasztási cikk átvételekor indul.

Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Eladó a Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során az Eladó részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a vásárló eltérő rendelkezése hiányában az Eladó köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, az Eladó köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a vásárló részére visszatéríteni.

Vásárló az ÁSZF elfogadásával hozzájárul, hogy számára a tájékoztatást elektronikus úton vagy a Vásárló általi átvétel igazolására alkalmas más módon is megvalósulhasson.

Amennyiben az Eladó nem tudja a fogyasztási cikket 30 napon belül kijavítani:

 - ha a Vásárló ehhez hozzájárult, számára a kijavítás teljesíthető későbbi határidőben, vagy

 - amennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül ki kell cserélni, vagy

 - amennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, de a fogyasztási cikk cseréjére sincs lehetőség, a fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási árat kell számára a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül visszatéríteni.

Amennyiben a fogyasztási cikk 4. alkalommal hibásodik meg a Vásárló jogosult:
 - az Eladó felé kijavítási igényel fordulni, vagy

 - a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a vételár arányos leszállítását kérni az Eladótól, vagy

 - a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztási cikket az Eladó költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, vagy

 - amennyiben a Vásárló ezen jogaival (kijavítás, árleszállítás és mással kijavíttatás az Eladó költségére) nem él, vagy ezekkel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára 8. napon belül a fogyasztási cikket ki kell cserélni, ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási árat kell nyolc napon belül visszatéríteni számára.

Kivételek

A „Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok” pont alatt írt előírások az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, valamint a motoros vízi járműre nem vonatkoznak.

Ezen termékek esetében is köteles törekedni azonban az Eladó arra, hogy a kijavítási igényt 15 napon belül teljesítse.

Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Eladó a Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.

Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?

A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.

A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.

Az eladó vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.

Három munkanapon belüli csereigény

Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó új tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amennyiben a hiba a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A csereigényt az üzemebe helyezéstől/vásárlástól számított 3 munkanapon belül lehet érvényesíteni.

Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?

Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.

----

Jelen ÁSZF letölthető verzióban az alábbi linken érhető el: ÁSZF letöltése

Korábbi ÁSZF letöltése (Hatály: 2021.07.27 - 2021.08.16)